In urma articolelor de pe acest blog, incepand din 2009 sunt suspendat de catre Federatia Romana de Schi si Biatlon, iar secretarul general Puiu Gaspar a intervenit la Eurosport Romania pentru a-mi suprima vocea.

Va multumesc pentru comentarii si pentru ca mi-ati fost alaturi.
Din sezonul 2009 / 2010 ma puteti gasi aici:

www.radusavin.ro

vineri, 31 iulie 2009

Edit, JO 2010, HELP!

In cateva luni incepe un nou sezon. Sezonul Olimpic.
FRSB (adica federatia romana de schi si biatlon) a taiat finantarea pentru Edit Miklos, cea mai buna schioare pe care Romania a avut-o vreodata.

I-a luat masina de care avea nevoie pentru a se deplasa la concursurile de Cupa Europei si Cupa Mondiala (Versiunea federatiei: am chemat-o pentru a duce masina la revizie, dar "nu are decat sa mearga cu cei de la Dinamo (n.a.clubul la care e legitimata) daca vrea sa mearga in strainatate" iar "la biatlon antrenorul este si antrenor si sofer, iar rezultatele nu se compara"). In plus, nu i-a mai dat nici banii pentru antrenorul austriac. Istoria se repeta, pentru ca Jurgen nu a primit inca banii pentru sezonul 2008-2009 ("niste mici fractii" - spun cei din federatie). Sezonul trecut Edit a trebuit sa faca un imprumut pentru a plati macar o parte din banii antrenorului. Se pare ca rezultatele dezastroase de dupa Campionatele Mondiale se datoreaza acestei situatii ("...cum putea sa mai dea ochii cu Jurgen" spune mama ei). Iar acum, ce este mai grav, Edit a ramas de izbeliste chiar in anul preolimpic.
De data aceasta mi-am facut lectiile de jurnalist obiectiv si am ascultat si parerea celor de la federatie.

Dar in primul rand sa vedem cine este in spatele acestui cuvant 'federatia'.
Sunt 10 angajati si jumatate spune dl. Secretar Silviu Evi. Dintre acestia cel mai important este dl. Puiu Gaspar (noul secretar general dupa indepartarea dlui. Arghiropol)care pare sa stea la baza multor decizii. Dintre acestia nu cunosc pe nimeni care sa fi fost aproape de schi prin activitatea sportiva. In afara celor 10 angajati si jumatate mai sunt presedintele dan Mihoc, director al BP Romania si fost ofiter de securitate cu notorietate conform HotNews, Jurnalul.ro si Romania Libera, si 3 vicepresedinti, alesi onorific.

Asadar iata varianta federatiei: FRSB trebuie sa tina echilibrul intre biatlon, sarituri, fond, snowboard si schi alpin. Edit cheltuie de 4, 5 ori mai mult decat Eva Tofalvi si nu este normal tinand cont de rezultate. Edit a primit toti banii, mai putin cateva fractii pentru care nu a adus decont. Federatia nu s-a angajat niciodata sa plateasca antrenorul lui Edit pt sezonul 2008-2009. Pentru sezonul acesta, Floro (Cristea Florin) este antrenorul ei, cu el trebuie sa se antreneze. Pentru deplasari in strainatate, trebuie sa mearga cu masina lui Floro. La urma urmei, daca nu-i convine o vom suspenda chiar daca asta inseamna sa "ne taiem craca de sub picioare", spune dl.Evi.
Legat de acest subiect, si eu am fost suspendat si nu mai pot concura la competitiile organizate de federatie, adica la Nationale, sau la cele organizate de FIS, deoarece "am facut comentarii denigratoare la adresa federatiei si a sponsorilor acesteia, in direct pe postul TV EUROSPORT"(versiunea federatiei).

Cu Floro nu am vorbit, insa stiu ca el era nemultumit dinainte de cei de la federatie, printre altele pentru ca il considera "un simplu sofer".
Si, fie vorba intre noi, cum s-o putea antrena Edit doar cu un antrenor la coborare, unde ai nevoie de partie inchisa si de o puzderie de antrenori?

Aceste lucruri sunt vechi de 2 luni. Am vrut sa povestesc de atunci despre aceste probleme, dar Edit m-a rugat sa nu o fac, ca sa nu "ii fac mai mult rau"

P.S. Intr-o actualizare a informatiilor de pe siteul federatiei am vazut ca biroul federal a suspendat-o din lotul olimpic pe Edit Miklos, care a ramas si fara indemnizatia olimpica. In loc sa ne ajutam, asa cum putem, sportivii de top, ii educam prin suprimare. Imi amintesc de vremurile cand Hagi stralucea in Europa iar FRF il suspenda din campionatul intern. Doamne, ce drama traieste sportul romaneasc.

Niciun comentariu: